cerita kita

Sunday, September 16, 2012

Alhamdulillah...nikmat dari-MU...

Assalamualaikum...hampir 5bulan sudah tidak ku mainkan jari jemari ini untuk mengukir kata..mencoret segala pengalaman dan perasaan yang dialami..Terbuka jua pintu hati ini pada hari ini untuk mengukir kata..Alhamdulillah masih diberi kesempatan dan nikmat iman dariMu Ya Allah...

Setelah 4bulan lebih bergelar isteri...kini aku kembali untuk mencoretkan luahan rasa..sungguh hari ini sangat bermakna..sungguh hari ini sangat tenang...sungguh hari ini rasa hiba..sungguh hari ini rasa gembira...sungguh hari ini semua rasa bersatu!!!

Dikala subuh datangnya bersama hujan yang renyai...(ohh..keretaku..baru je basuh semalam...) terus aku bangun ambil wudhuk dan solat subuh...Usai solat diteruskan dengan bacaan mathurat (semoga amalan ini sentiasa menjadi rutin...)..kemudian diteruskan dengan membaca al-quran...aduhh...kenapa rasa sangat sedih...

dibiar rasa berlalu dengan menyambung tidur..bangun dari tidur...otakku ligat memikirkan apa yang mahu dibuat pada hari ini...langit mendung tapi masih bercahaya...bumi basah di sirami hujan semalam..masih aku berfikir...(keluar pagi ni ok jugak...boleh irup udara segar...)

selepas mandi dan bersiap..ambil kunci kereta..terus aku ke bandar...Lenggang!!! ok traffic berjalan lancar..terasa penglihatanku tersangatlah terang...pernafasan ku sangatlah damai..perasaanku sangatlah indah menikmati pagi yang penuh dengan keindahannya...

setelah selesai urusanku di bandar, waktu masih awal, terus ke bookstore mencari sedikit bahan bacaan..kemudian terasa sangatlah mahu melihat laut..masih terlalu awal...waktu zuhur lagi 30 minit..ambil masa ini untuk menghirup udara segar di tepi laut sambil membaca majalah yang aku beli tadi...Alhamdulillah sungguh aku rasa tenang...

Zuhur datang...setelah mengisi perut..aku ke Masjid Bandar..jam menunjukkan hampir pukul 2...sungguh aku rasa sentiasa tenang apabila berada di masjid ini...rasa tidak jemu duduk didalamnya..usai solat ku capai al-quran..ku belek surah Luqman...tiba-tiba terasa hiba bila dipertengahan bacaan surah itu..ku kesat air mata daripada menitis...ku teruskan sampai habis bacaan...aku rasa tenang....

hampir 2.30...xsampai 45 minit Asar akan menjelma..alang2 di masjid teruskan sampai Asar la...Azan Asar berkumandang....Ya Allah..sungguh aku rasa tenang...Alhamdulillah..Engkau kekalkanlah ketenangan ini Ya Allah...menitis lagi air mata ku bila dapat merasa nikmat solat berjemaah...Alhamdulillah....

Semoga hambaMu ini sentiasa dalam lindunganMu Ya Allah...Semoga hambaMu ini sentiasa mendapat kasih sayang Mu Ya Allah...Aminn....

No comments: