cerita kita

Thursday, April 23, 2009

~bercerita kepada monitor~

bila semuanya sepi...aku makin menyepi...egokah aku???tidak..hanya sekadar mencari ketenangan..mencari kebenaran..mungkin juga menghindarkan persepsi negatif yg selalu aku fikirkan...masalah timbul??tidak..krn tiada yg bisa timbulkan masalah kalau bukan aku yg menimbulkannya..bukankan aku ini "da master of trouble maker"??mungkin..

sepi...terpisah...
erm..teringat ak kpd lirik lagu pergi...

sekadar untuk bercerita kpd monitor setiaku krn aku sudah tempang utk berceritakn kpd dia..Dia??ya dia..biar ak yg menyepi bersama lagu pergi....

pergi- aizat

sayu..terpisah..
hikayat indah kini hanya tinggal sejarah
berhembus angin rindu
begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu
hujan lebat mencurah kini
bagaikan tiada henti
kaulah laguku kau irama terindah
tak lagi kudengari
kau pergi..pergi..
sepi tanpa kata
terdiam dan kaku tak daya kulupa
apa pun kata mereka
biarkan kenangan berbunga di ranting usia...

2 comments:

LeE said...

org slalu ckp setiap yg berlaku pasti ade hikmahnye kan..tp xelokla nak slahkan diri smpai gelarkan diri "master of the trouble maker"..mane ade manusia yg sempurna...tapi xslhkan klu kte cube untuk menjd seorang yg sempurna...
d^_^b

lavender_purple said...

ops..ye setiap yg berlaku pasti ade hikmahnya..nobody perfect mr lee including me..sentiasa kne muhasabah diri..thanks..