cerita kita

Sunday, April 5, 2009

...~sElamat haRi jaDi aBuya~...

selamat hari lahir untuk my lovely dad yg ke 55 tahun..semoga panjang umur dan diberikan nikmat sihat tubuh badan serta di berkati Allah..yup..5 april setiap tahun harap ak tidak lupa untuk sentiasa mengucapkan ucapan "selamat hari jadi abuya" kpd ayh yg telah byk berjasa kpd ku. Syukur Alhamdulillah kpd-Nya kerana masih memberi umur yang panjang kepada beliau... Aku terlalu ingin untuk berada di samping abuya pd tarikh ini dan meraikannya..huhu...
my lovely dad

hari ini pagi2 lagi aku dh ingat ttg besday abuya tp ak tngguhkan dulu utk tepon...then ak ingtkn adik aku utk wish him...hohoho..suke ski ak je..ala as a sis, ak jz nk adk ak show her appreciation to my dad..ak dh tulis note nj call ptg sket sbb ak malu..hehe..koya la..bukn ape disebabkn ak duk taip esemen, then b'ciap utk class gnti arab trus bt ak xde mood lg nk call my dad..then plan utk ambik gmbr kt bintang for da borng posting bt ak tngguhkan dulu kes tepon tu..hehe..

after settle sumenye..dlm kul 6 lbh bru la ak dpt call abuya..tu pun my mum lak yg jwb..huhu abuya tgh drive upenye..then dpt gak ckp n
gan abuya..first ayat abuya.."ye yang..ade ape?" hoho..mmg abuya syg aku pun..kwang3...aku ckp la..xde ape sje je nk ucap selamat hari jadi...abuya chat??abuya aku jwb la.."terima kasih la syg..abuya chat je.." haha then terus je abuya tnya sal posting..ak ckp nk labuan tp my mum ckp tu jauh but abuya ckp klu ade airport xkish..haha mmg ade airport pun..then my mum cm mgalah..ckp ikut skela..bt pilihan terbaik..huhu..mane satu ni..
anak abuya..hehe ;)

pape pun selamat hari lahir untuk abuya..da best dad in da world i ever had...sgt2 syg abuya..ble ingt2 balik..fuhhhh..byk btol bnda yg abuya dh bt utk ak dan asenya ak xdpt balas lg sume tu..huhu as his daughter..n his first daughter byk sgt harapn yg disandarkn pada aku..n abuya terlalu concern ttg ak...byk aku belajar dr abuya..pnglaman idup abuya yg tlh m'bawa aku ke dlm dunia perguruan..wpun abuya tau ak xminat n abuya adalah tersangt2 faham ttg aku..dlm byk perkara aku lah antara anknya xkurang kne mrh jarang dpukul time kecik2 dulu..sbb ak baik..haha alangkah kejamnya aku jika ak xdapat menyelami hati tua abuya..derhakanya aku jika akutidak megambil kisah perasaan beliau..dan tersangatlah aku berdosa jika ak mengguris hati dan perasaannya..aku tekad dan nekad untuk menggembirakan abuya..membalas balik pengorbanan yg telah dilakukan n menjadi kebanggaannya...InsyaAllah...


aku dapat rasakan aku adalah org yg bertuah kerana masih mempunyai ayah tercinta..dan hingga kini beliau dapat melihat ak membesar dan aku akn cuba yang terbaik utk abuya..dan di kesempatan ni aku ingin ucapkan takziah kpd hanim n familynya kerana baru saja kehilangan insan tersayang iaitu ayahnya pada mlm jumaat lepas 3/4. al-Fatihah unutk arwah.semoga rohnya ditempatkan di kalangan para solehin..amin..semoga hanim tabah untuk meneruskan hari-hari mendatang...ermm actually sedihkn klu dh kehilngan ory yg kita syg..nama arwah ayah hanim sama ngan abuya aku..MANSOR..papepun..hidup mesti diteruskan...

Sayang abuya....

No comments: