cerita kita

Monday, November 8, 2010

~hati saya...~

Bangun pagi.....08.11.2010.... 4.55 pg...
Sakit dada...sakit perut...
Terlintas...saat terakhir aku sudah tiba??
Sebelum tidur malam tadi aku berfikir tentang itu....
Aku belum bersedia Ya Allah...
Amalan ku terlalu nipis untuk aku bawa kepada al-mizanMu...

Hari ini....
Aku rasa sayu...
Sayu...merintih..pilu...
Senyum dalam sendu...

Hari ini...
Hatiku merintih sedih...
Terasa diri tersisih...
Aduh...begitu pedih....

Hari ini...
Diri bagaikan sendirian..
Berjalan tanpa haluan...
Menahan daripada terkilan...

sungguh...aku terasa sangat kusut...membawa diri tanpa haluan...terusan bekerja tanpa mahu berfikir...ingin membuang rasa yang tidak senang...

Sedang aku bermonolong..terhenti aku di sini...teringin aku membacanya kembali..semoga hati kembali tenang..kembali terubat....Sungguh aku suka ini...
Align Center

Ketahuilah bahawa…

Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang tidak serupa dengan kita, supaya kita dapat menjadi penilai yang baik.


Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang tidak sama fikirannya dengan kita, supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.


Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang tidak memahami keadaan diri kita, supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK, KHAS UNTUK DIRI KITA.


Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang tidak sempurna, supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yang hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan.


Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang sangat lain perangainya dengan kita, supaya kita dapat mengutip pengalaman yang tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.


Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang banyak komplen itu dan ini, supaya kita jadi MANUSIA YANG HEBAT JIWANYA.


Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang tidak penyayang, supaya kita lebih faham bahawa CINTA YANG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.


Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang banyak sombong dan bangga diri,supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YANG TAK SELAMANYA KEKAL.


Wahai sahabat yang kecewa, menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.


Hari esok pun kita sendiri tak pasti samaada ia menjadi milik kita.


Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhan-NYA,dan meninggalkan laranganNYA.


PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH ‘malu’ untuk menolak permintaan hamba-NYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepada-NYA.


Sabarlah sahabatku. Ceriakan hatimu. Kerana ALLAH itu sentiasa ada bersamamu selagimana
kamu taat akanNYA.

Perumpamaan ini membuat aku tenang...Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNya...Thanks Allah... Aku cuba untuk menggapai keredhaanMu Ya Allah...Kau jauhilah aku dari perbuatan keji dan mungkar...Peliharalah hatiku daripara perkara yang kotor, dari perkara yang dapat ,melemahkan imanku Ya Allah...Hanya padaMu aku bermohon...Tunjukkan aku jalan yang benar dan jalan yang diredahiMu Ya Allah.. Amin..

No comments: