cerita kita

Saturday, September 17, 2011

...Raya Lagi....versi Sabah...











Raya itu sebulan....

sekembalinya dr Terengganu mood jadi hilang ditambah dengan demam yang makin teruk...Dalam hati aku mahu raya..waaaa...tapi minggu pertama mula persekolahan xde rase suasana pun sebab masih bad mood....persiapan UPSR...

So..masuk minggu ke-2 after raye..hehe baru berseri...Budak2 thn 6 buzy nk UPSR so semua tahun 1 smpai thn 5 cuti...cikgu2 datang sekolah tp xngajar..uiishh..bosannye..tapi aku dh plan mana nk lepak..hehe Jom ke PENDIDIKAN KHAS...semua leh buat siap bwk kuih raye lg...and then, besenye time gni ade la cikgu wat open house..hehe..

hehe..masuk hari ke-2 UPSR..dapat undangan ke rumah kak Rozanah n kak Tuty..hehe i like sebab dh bosan coz paper hari tu juz 1 je..maths paper 1.. so,abes je paper maths, kami ke rumah k.Rozanah..fuhh..cantiknya rumah die..semua org terpegun..sgt2 beso n modern la..Berkenalan dengan MIQDAD & WIDAD... after looking around k.zanah's house, continue to k.tuty's house..hehe mamam dulu..nasi ayam sampai kenyang..arini leh balik awal sebab esok aku bertugas smpai petang..walla..

Hari ke-3 UPSR merupakan hari last..tugas hari ni bagi budak2 makan je..happy je aku tgk budak2 ni mentang2 la hari last..nk merdeka la tu..berlari sana berlari sini..kecian tgk Cikgu Sha bg arahan budak2 ni buat xtahu je..kalu lah x exam lame dh aku g sepak xpun cubit2 tu..Ermmm ari ni turn rumah sape lak??hehe Kak Jumiati..bereh kak pas wat keje sy pegi neh... After bg mkn kali kedua n for the english paper 2..kami pun berkonvoi ke rumah k.jumiati..fuhh menunya penuh meja..SO, diajar oleh k.su cara org bugid treat their guest..mkn puding n kuih2 dulu baru makan berat..oo g2 upenya..ade soto, bihun sup, ade buras, goreng2..lagi ape aku xreti namenye..hehe..smpai kenyang baru balik sekolah lagi..hehe..

16 sept 2011 - Hari Malaysia - school holiday..but i got da card...so jom jalan2 lagi Majlis Akikah Haziq...Jauh tu masuk ladang kelapa sawit..jom travel..hehe... wow AWESOME!!! sape kawen ni?? tu my first words kuar dr mulut..mcm majlis kawen..cantiknye..semuanya terbaik, tip top..menu jamuan pun mcm kt hotel..ade kek, cupcake, muffin, kuih muih, lauk pauk yg byk atas meja..decoration yg mmg aku kagum giler la..Tertarik ngan buaian die..Pa'an dapat tido dlm tu..haha..

Dah kenyang..Berpayahan untuk pulang sebab balik sendiri..On da way pergi kteorang konvoi..so balik ni kne ingat balik jalan pulangnya...sama je jalan aku tgk..semuanya kelapa sawit, jalan batu2..simpang pun sama...mane satu simpang yg kite masuk td ek???haha last2 smpai jgk aku kt gate exit..yess berjaya

Seterusnya...melawat k.Erna dan her new baby...cute...

17 SEPT 2009...

hehe...Marathon lg..jemputan kenduri kahwin ustazah kat sekolah dan open house rumah penolong kanan, open house cikgu Herman & besday party kak yaya...full giler..

disebabkan terlalu banyak..aku xsempat ke rumah cikgu Herman..huhu..

Tula kerja raya..18 sept pun menghadiri open house k.azi kt Taman Wawasan...

p/s thanks kepada semua yg menjemput..kekenyangan yang melampau..so next week kene la pose..

No comments: