cerita kita

Tuesday, September 13, 2011

...Syawal 1432 H...

Assalamualaikum w.b.t....
I'm back to share my story about eid dis year..as everyone has to noe...we'll celebrate Aidilfitri dis year without da one dat i love so much...da only sister i ever had..huhu... Then, everyone out of mood...

Malam raya...all of feeling come..aku, sedih,sayu,haru,pedih..then menangis,bad mood..mengemas rumah pun xde mood.biasanya bila malam raya kami berdua mesti kecoh,gaduh mcm mana nk ngemas..susun balang kuih serah kat die...

Dan sejarahnya untuk raya kali ni...TIADA BISKUT RAYA!!!...hanya dua jenis saja..tu pun 1 jenis..Almond London mmg my sis yg buat masa die cuti..Tat Nenas, my mum beli..Sadis...SEMPERIT tiada untuk raya kali ni...


No Shopping!!...No new tudung..no new sandal...semuanya tiada hati mahu beli...hatiku kering...hanya berbelanja untuk rumah saja...Juadah hari raya??? Tiada NASI DAGANG untuk raya pertama...semuanya ditempah..fuhhh..betapa semuanya tiada mood...

Pagi raya...bangun je tido..dada aku sakit..hidung tersumbat..arghh..simpton nk demam..huhu...xpe...mandi2 then makan..ke masjid..hanya pakai jubah..bia je dulu baju raya.. Solat sunat Aidilfitri....aku xtahu kenapa...aku menangis pas solat..rasa sangat sayu!!!! Syahdu sangat..tapi rasa tenang...huhu...

Pulang dr masjid...as usual like before....mmg ramai tetamu..semua kaum kerabat terdekat akan singgah rumah aku dulu..so tersangat la penat sebab aku keseorangan untuk handle persiapan kt dapur..huhu...berterusan sampai la zohor..then sambung lagi smpai la petang...Dah petang sangat baru dapat keluar rumah beraya umah family sebelah mak...fuhhh... xde mood punye pasal gmbar pun mls nk ambik....

Hasil takde mood...by Hawa..

~Skuad kutip duit raya~

~abang nk g raye!!!~

~ajik xde perasaan...menghabiskan amplang je..~



~xdop aroh..~











No comments: