cerita kita

Sunday, July 19, 2009

JURNAL MINGGUAN ~MINGGU KE-2~

Masuk minggu ke 2 praktikum..13 Julai 2009 hingga 17 Julai 2009..Byk benda yg berlaku minggu ni..semuanya pengalaman baru..Hari isnin mcm biasa, tiada kelas yang akan diajar.Hanya masuk relief kelas 2 Topaz dan berbincang dengan cikgu PJ.

Hari Selasa..Rasa mcm rilek sedikit coz RPH utk hari ini dah ciap..hanya bersedia utk mengajar.Sampai je pg tu terus touch up ape yg kurang..Yana,Syuhil,Munsif n Azmil semuanya ke padang..Aku menunggu untuk masuk ke kelas 3 Zuhrah.Tiba2 dtg cikgu Shamsudin memberitahu ada lecturer dtg..hah??sape punye??waa..ustaz hamid..ustaz..nape xbg tau..buat surprise utk saya ek..dh la first time nk ngajar..

Penyeliaan bermula..aku xknl lg murid2 kelas ni..huhu..tp still ok sbb diaorg pkai name tag.so ak pngil je la..n ok jgk ade yg bleh faham apa yang aku ckp n apa yg aku nk..Alhamdulillah..komen ustaz..emm byk jgk..guna bahasa Arab!!!hehe ok baik ustaz..sy try..ble lg ustaz nk dtg??hehe sje tnye..
(Senamrobik pg Rabu)

Masuk hari Rabu.Pagi2 aku dh excited nk ajar PJ..tp cam mendung je..huhu..xpe2 tnggu cikgu Nafez dlu..RPH kesihatan dh standby..but skrg ada senamrobik..munsif n da geng handle..haha nk tergelak tgk gaya2 ustaz ni duk bersenam..turn aku n yana ptg nnt..huhu..after senamrobik nk PJ..mula2 dh agree ngan kak Elan n cikgu Abu jz bt kesihatan je cz cm nk ujan..tp tgk munsif bwk kelas die ke pdg..terus je cikgu nafez suh ak try ajr kt pdg..ok set nk ajr PJ lak..baru je selangkah kedpn terus ujan..huhuhu ajr Kesihatan lak..dugaan betul la..

excited punye pasal tp best jgk ajr kesihatan wpun murid2 merungut nk men, kne pndai ambik hati diaorg supaya stay ngna kesihatan..Kelas Opal..mmg la hero2 sume..so sume nk men..terpaksa la aku mula sket ngan aktiviti berkenaan ngan fizikal..then ptg lak after taklilmat guru ada latihan untuk sukan bulan kecergasan..sblm tu kne handle senamrobik..tp bdk2 laki xde..terpaksa la aku n yana buat poco2..huhu aku yg keras cam kayu..terus surrender pas yana tunjuk kehebatan die..hehe

Aku dpt rumah Temenggung (HIJAU)..kne handle bola baling..wawawa...bak ckp Azmil wpun xpandai kne tunjuk kte ni pro..haha seb bek time skolh rendah dlu penah jgk msuk bola baling..bleh la ajr sket..tp lama2 aklu lak yg terlebih semangat lari sana lari sini..ble dh abes terus penat sgt n lapar..huhu...esk ngajar 2 kelas..

Hari khamis yang memenatkan..Kne ajar 2 kelas, tahun 3Musytari n 2 Opal..waaaaaaaaa tahap kesabaran yg tinggi hmpir2 hilang ble masuk 2 Opal..First2 diaorg dh buat hal..bising..smpai terpaksa aku tinggikan suara..baru diam,,,tp kejap je..huhu selang 5 minit kene bg warning..

Ptg lak ada latihan kawad kaki utk sukan bulan kecergasan.Kami, guru2 praktikum ditugaskan utk membuat 2 gelanggang bola baling..huhu di tgh panas 5 org guru sedang mengukur padang sambil membuat kecoh..hehe letih la layan perangai budak2 ni..letih duk gelak je..kurang 20cm pun nk bising..sampai la cikgu len yang kne bt kesimpulan bhawa xp kurang pun ni jz peringkat sekolah,,nk tepat,thn dpn pun xciap..bek cikgu..huhuhu letihhhhhhhhh...

(Ha ukur baik2..confius dh ni)

(Emmm..mcm nk bina stadium lak..haha)

Hari Jumaat,,paling best cz ari last..hehe...ada 1 kelas je arini..2 Topaz..kelas ni pun aku xpnh masuk mgajar lagi..tetiba dtg guru pembimbing ckp nk observe..huhu nape la sume org nk bt surprise ni..ak lg takut ngan guru pembimbing dr lect..huhu byk kne komen..sbb aku pun rase mg patut kne komen,,ingt ke kelas Opal tu dh teruk rupa2nya yang ni g mencabar..Kne psiko sket..Ok ustaz...sy try yg terbaik..hehe dh letih..

Minggu yang memenatkan jugak la..sampai dh xade suara dan selsema teruk..samapai sekarang pun still ada lg..Jerebu....Ok MARDHIYAH!! CAHAIYOK utk next week!!

No comments: