cerita kita

Tuesday, July 26, 2011

July wif busy...Part 2

......Minggu pertama selepas cuti semester terus diumumkan akan diadakan Kejohanan Sukan Tahunan Sekolah....Apa lagi budak-budak pun bersorak sakan..mmg itu yg ditunggu mereka...

.....Bendera Kejohanan....

So, bermulalah tugas guru untuk melatih paukan masing-masing...Aku benteng rumah Biru..hoho first time dpt umah biru..Latihan diadakan setiap pg sebelum waktu rehat 2minggu berturut2.. Aku pun 'terexcited' jugak..(lama xsukan ooo).

....Rumah Naunganku..

Bermulalah persiapan2 untuk atlet rumah masing2...utk balapan,trek..sume ade cara yg tersendiri dan pelbagai gelagat..Aku dpt ketua rumah yg sgt steady..hehe..Cikgu Laupa mmg cool beb.. Keje aku adalah tgk jadual setiap pagi apa rumah kami kne buat..sbb wktu pg biasanya cikgu laki pegi mkn dlu..so kami2 ni wat la persiapan dulu...Senang je keje aku..arah murid wat warming up dlu..then aku cabut la g breakfast..hehe..

....Mereka.....orang-orang kuat yang menjadi jentera bagi atlet-atlet...Respect pok!!...

Walaupun byk masalah n percanggahan fahaman ttg sukan yg dilaksanakan ni.kami cikgu yg xkisah dgn semua tu laksanakan tugas semampu yang boleh.. Bila lakukan kerja yg macam ni bru la dpt berkomunikasi antara satu sama lain..pedulikan apa org nk kata asalakan kita xkacau org lain..Buat kerja dgn happy...Aku suke tgk semua org berkerjasama buat kerja..Mungkin ini salah satu memori aku kt sekolah ni..

Banyak cerita tentang sukan ni..Gelagat murid,cikgu2nya, perbarisan.yang menang, yang kalah, penyokong..Aku mmg sgt excited bila menyokong..dengan kamera aku berlari2 di padang..Hari itu aku rasa aku bebas..dapat jadi diri sendiri..aku xbuat salah..rasa sngat hepi..biar la org nk ckp aku over run ke apa ke..mmg aku mcm ni..(hehe..betul kn)

~Persediaan untuk Lompat Jauh~

....Gelanggang Lompat Jauh..Biru Naib Johan..errrrrgg...

Aksi-aksi guru dan murid...

...oooo..K.Ros pun turun padang..cayalah...

...Wakil PPD bersama warga SKMB..


....Tetiba terpaksa jadi penjaga masa...Hari pertama...

....AJK Pendaftaran...

....Aksi excited guru-guru menyokong...cikgu Salina, cikgu Tuti & cikgu Salmi...


....jgn serius ko pok...hehe

....Tugas hari ke-2 tiada..so sokong habis-habisan...


.....Orang kuat Rumah Biru...Cikgu Zain & Cikgu Laupa...
sedang mengatur strategi..berharap untuk acara track..we can do it!!

...Yes..perawan-perawan ini telah mengharumkan Rumah Biru..4 x 200m kategori B..

....acara yang paling mendapat sambutan meriah...

Apabila pengadil padang sudah tidak tahan dengan gelagat aku.. cikgu Jamal: Mau kne halau keluar padang ni!! ustazah..keluarlah dapat suda ko emas.. Mardhiyah : hehe..padahal tension sbb rumah Biru asyik bolot emas je..haha...
(geram dengan aksi excited aku yang bagi sokongan terlampau..)


...Baru dapat lihat mereka hepi bila dpt tewaskan rumah Merah..Yes!!!...

Aksi xleh blah...luahan rasa...
Cikgu Salleh: Jaga kamu dgn saya ya...bla..bla..bla..
(asyik ayat ni je cikgu..tukar ayat lain la..)

si ayu bertopi pink...hasil rembatan topi ustazah...seb baik ko comel..

Itulah antara kisah hari sukan kami...Memori paling best tahun 2011..

No comments: