cerita kita

Friday, July 29, 2011

July wif busy...Part 3

Belum pun habis lagi penat...after sukan terus kami (aku,fiza,k.zatul, uts Md Nor) dipanggil ke bilik Guru Besar untuk taklimat MTQ Pendidikan Khas Peringkat Negeri Sabah...Al-kisahnya, kami telah dipilih oleh guru-guru Pendidikan Khas untuk menjadi sebahagian drp ajk-ajk pelaksana pada majlis tersebut..

Tugas akan bermula pada 4-6/Julai 2011...so kami tiada cuti sukan pada 4.7.2011...hoho..But our GB mmg sporting..she give us choice either Thursday or Friday for holiday..so Friday we all holiday..

Kami diberitahu oleh Ustaz Khairul bahawa skuad kami akan handle bahagian Tilawah Quran. So semua persiapan untuk acara tersebut dari A-Z akan sediakan oleh kami semua..Kami perlu menghias pentas, dewan, persiapan audio, tempat penonton,peserta n semua la..Semuanya bermula dari 0 kerana ini merupakan kali pertama MTQ Pendidikan Khas diadakan dan Tawau telah mejadi tuan rumah yang bertempat di SMK Kuhara.

Persiapan kami bermula pada pagi Isnin hingga malam Selasa..Antara persiapannya ialah...

....mula mendecorate pentas utama..terpaksa gubah bunga..hentam saja la labu...

.....quit simple but nice..permulaan...

...kerja aku meng'iron' kain skerting....

..ok then tambahan lagi..kreatif2...

...ilham baru datang..tema hutan belantara..deco wif Ustaz Mohd Nor...

...GB turut datang membantu...
then petang tu GB belanja makan Nasi Goreng Lalap...sedap!!

...Aqilah pun turut membanting tulang...

...Ustaz Mohd Nor mmg respect la...




Tersentak aku dengan kehadiran peserta-peserta Khas..Terus aku berfikir bahawa mereka yang kurang sempurna ni boleh membaca al-Quran dengan baik..melaungkan azan dengan penuh syahdu..Aku perasan ramai hadirin yang terkedu dengan persembahan mereka sampai ada yang menitiskan air mata..Subhanallah..Maha Suci Allah...mereka semua mampu melakukannya..

Peserta-peserta Tilawah Al-Quran...




....Johan Tilawah Al-Quran...
Murid Blind..guna Quran Braile...Subhanallah

....Murid Autisme...

....Bukti..Pn. Jakia Aliska-sebak melihat persembahan mereka...

Kemuncak Majlis Penutupan diadakan pada malam Rabu itu di Hotel Emas dan kami semua dijemput hadir..Pada malam itu semua peserta berkumpul untuk meraikannya..Aku sangat kagum dengan kumpulan Nasyid yang dianggotai oleh peserta 'blind'..Sangat menyentuh kalbu lirik serta lagu yang disampaikan sampai aku terkedu,terlopong dan hampir menitiskan air mata..Semoga Allah melindungi kalian wahai anak-anak soleh dan solehah..

....Majlis Perasmian Penutupan oleh Timbalan Pengagarah Pelajaran Negeri Sabah...

...Bersama Ajk2 lain...



...Johan Nasyid Kategori Junior...

...Johan Nasyid Kategori Senior...
Mantap...Getar Kalbuku dgr

Aku mendapat pengalaman baru setelah terlibat program ini..Terima kasih kerana beri peluang kepada saya untuk mendapat pengalaman yang cukup berharga ini..









No comments: